سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
راشد یزدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی از سرانه کم مطالعه کشور و اهمال در قدردانی عملی از کتاب انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از گناباد حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در درس اخلاق  طلاب مدرسه علمیه امام رضا (ع) گناباد اظهارداشت:دین اسلام عقل بشر را مخاطب خود قرار داده و از این رو دنبال جهل زدایی جمعی است لذا طبیعی است که آنچه با علم در ارتباط باشد در این دین عزیز توصیه موکَّدباشد.

این استاد حوزه و دانشگاه  به عنوان شاهد مثال داستان زیبایی از حضرت زهرا (س) بیان نمود که در آن واقعه بانوی دو عالم ،ارزش سند علمی به یادگار مانده از رسول خدا را معادل ارزش حسنین علیهما السلام معرفی کردند و به این ترتیب نشان دادند که چقدر یک دین می تواند به معنای واقعی کلمه علمی و از این راه "فرهنگی"باشد.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی ضمن انتقاد از سرانه کم مطالعه و اهمال در قدردانی عملی از کتاب، به طلاب گفت:اگر زمانه شناس نباشید شکست خواهید خورد اما بدانید زمان ، زمان سرعت است و در عصر سرعت اشتباه غیر قابل جبران است و اشتباهی بزرگتر از اتلاف عمر در غیر تحصیل برای طلاب وجود ندارد.

وی  در پایان معضل بحران جنسی را در بهار تحصیل جدی توصیف کرد و خاطرنشان کرد:همه برای سلامتی روح و تن بکوشید و البته مهار اسب سرکش شهوت و پیشه ساختن عفت با تحصیل مجدانه ممکن است و این چیزی است که خدای متعال به آن وعده داده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha